Saopštenje za javnost | 05.10.2016 Utvrđivanje nacionalne pripadnosti kandidata u konkursu Nacionalnost, ilustracija Ombudsmeni Bosne i Hercegovine smatraju da svako lice na teritoriji Bosne i Hercegovine ima puno pravo na svoje nacionalno izjašnjavanje, što svakako podrazumijeva i promjenu vlastite nacionalne pripadnosti. Ombudsmeni svoj stav obrazlažu na sljedeći način: Član II Ustava Bosne i Hercegovine propisuje da sva lica na teritoriji Bosne i Hercegovine imaju pravo na slobodu misli, savjesti i vjere. Ustav Bosne i Hercegovine, kao ni zakoni Bosne i Hercegovine, ne propisuju način na koji se utvrđuje nacionalna ili etnička pripadnost pojedinom narodu, ili nacionalnoj manjini. Zakonima o matičnim knjigama entiteta predviđena je mogućnost da se pripadnost određenom narodu upisuje u matične knjige po rođenju od strane roditelja, vodeći računa o najboljem interesu djeteta, te da se može promijeniti prilikom sticanja punoljetstva, s tim da ovi zakoni dozvoljavaju i mogućnost da ova rubrika ostane nepopunjena. Trenutna izborna pravila u Bosni i Hercegovini nameću obavezu istog nacionalnog izjašnjavanja kandidata u jednom izbornom ciklusu, a dosljedno poštovanje ove obaveze prati Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine. S druge strane, „manipulacije kandidata promjenom nacionalnog opredjeljenja predstavljaju zloupotrebu prava i onemogućavaju konstitutivne narode u ostvarivanju svojih prava, a kandidati koji su sankcionisani zbog promjene pripadnosti narodu ne mogu se smatrati žrtvama diskriminacije“, stav je Ustavnog suda Bosne i Hercegovine u predmetu pod brojem AP-66/15 od 10.02.2015. godine. Ombudsmeni dakle zaključuju da ne postoji osnov da bilo koje tijelo u Bosni i Hercegovini utvrđuje validnost nacionalnog opredjeljenja, s tim da se može govoriti o zloupotrebi prava u slučaju postajanja jasnih pokazatelja o manipulaciji ovim pravom. Važni linkovi Saradnja sa NVO Uredovni dani Institucije ombudsmena Sporazumi Institucije Ombudsmena BiH sa drugim institucijama ombudmana Covid-19 i efekat na ljudska prava Sloboda pristupa informacijama Deklaracija iz Marakeša, 12.10.2018.g. Strategija djelovanja institucije Ombudsmena za ljudska prava BiH za period 2023. – 2028. Srednjoročni plan rada 2025.-2027.g. Srednjoročni plan rada 2024.-2026.g. Priručnik za postupanje ombudsmena za ljudska prava Bosne i Hercegovine u predmetima diskriminacije Smjernice za ispunjavanje obrasca žalbe iz oblasti diskriminacije Predstavka Europskom sudu za ljudska prava - uputstvo Put kojim prolazi predstavka pred Evropskim sudom za ljudska prava Arhiva novosti Štitimo prava fizičkih i pravnih lica u skladu sa Ustavom BiH i međunarodnim sporazumima koji se nalaze u dodatku Ustava...Ombudsmeni BiH Aktivnosti OmbudsmenaOmbudsmenka dr. Jasminka Džumhur na sjednici Zakonodavno-pravne komisije Predstavničkog doma Parlamenta FBiHOmbudsmenka dr. Jasminka Džumhur s predstavnicima OHCHR-a razgovarala o praćenju i izvještavanju o ljudskim pravima u BiHOmbudsmenka dr. Jasminka Džumhur na ENNHRI – UNFPA webinaruOmbudsmenka dr. Jasminka Džumhur na konferenciji o budućnosti tranzicijske pravde u EvropiOmbudsmenka dr. Jasminka Džumhur na Igman Obrazovnom ForumuOmbudsmenka dr Jasminka Džumhur na Regionalnoj konferenciji CSSP–aArhiva aktivnosti Aktuelne publikacije Specijalni izvještaj o stanju u prostorijama za zadržavanje u pojedinim policijskim upravama u Bosni i HercegoviniPrateći izvještaj o stanju u ustanovama za smještaj osoba s intelektualnim i mentalnim poteškoćama u Bosni i HercegoviniAnaliza realizacije preporuka Ombudsmena za ljudska prava Bosne i Hercegovine, april 2024.g.Godišnji izvještaj o rezultatima aktivnosti institucije Ombudsmena za ljudska prava BiH za 2023.g.